• hyip15

Vray wprowadza pełne wykorzystanie rdzeni RT w kartach graficznych z z serii RTX



Chaos , twórca silnika Vray ogłosił ze począwszy od wersji Vray Next 3ds Max update 3 oraz Vray Next Maya update2 wprowadza pełną obsługę rdzeni RT (ray tracing hardware acceleration) w kartach z serii RTX. Dla przypomnienia dotychczasowe wersje Vray Next choć działały świetnie nie wykorzystywały potencjału rdzeni RT.

Oba updaty są darmowe i do pobrania ze strony supportu Vraya.



Teraz w 3ds Max i Maya znajdziesz nową listę rozwijaną GPU V-Ray umożliwiającą wybranie starego silnika CUDA , lub nowego RTX. Można przełączać się miedzy tymi silnikami co daje możliwość łatwego porównania obu silników.




Korzyści z wykorzystania rdzeni RTX są rózne w zależności od tego, jak scena jest zbudowana i jak „ciężkie” są jej shadery. Zyski w przyspieszeniu renderingu są trudne do przewidzenia ponieważ dostęp do rdzeni RT wykorzystuje warstwę API NVIDIA, która czasami zastępuje sposób, w jaki V-Ray przetwarza twoją scenę. W rezultacie konkretny wzrost wydajności kart RTX jest kombinacją samego sprzętu ( ilość rdzeni) do śledzenia promieni i interfejsu API wymaganego do uzyskania dostępu to tegoż sprzętu.



Wzrost wydajności GPU V-Ray na kartach RTX przy użyciu przykładowych scen


Powyższe wyniki dotyczą scen testowych udostępnionych przez Chaos na ich witrynie i pokazują zwiększoną wydajność przy przejściu z CUDA na silnik RTX podczas korzystania z procesorów graficznych RTX. Nie przeprowadzono edycji tych tradycyjnych scen poza wybraniem RTX, a w niektórych przypadkach przejście na GPU V-Ray. Jak widać na podstawie tych przetestowanych scen średnie przyspieszenie wynosi 40%.


Aby móc skorzystać z dobrodziejstw nowego updatu należy również zadbać o właściwe sterowniki Nvidia. Na ten moment jest to wersji 441.28.

Jeszcze jednym ograniczeniem ( istotnym dla tych którzy pracuja w trybie HYBRID czyli z jednoczesnym renderingiem na kartach graficznych oraz procesorze) jest fakt ze na ten moment ten tryb pracy nie jest możliwy w trybie RTX. Jednakże jest to sytuacja przejściowa i Chaos obiecuje że niedługo umożliwi wspólną pracę silnika RTX oraz CPU.

14 wyświetlenia